COMENTARI DE TEXT
"D'allà d'on ve el naixement als ésser, allà on trobem també la seva destrucció, segons la necessitat. Es com si es paguessin mútues retribucions i penes per la seva injustícia, segons l'ordre del temps"
Idees principals:

Aquest text és un dels pocs fragments recuperats de Anaximandre de Milet, un dels primers filòsofs de la història. En aquest paràgraf trobem com Anaximandre proposa el seu plantejament sobre l'arkhe, mogut per saber el perquè de l'existència. Es per això que explica que ell pensa en l'existència d'un lloc, indefinit i il·limitat, d'on provenim i d'on tornem al acabar. Com un etern retorn el qual sortim i entrem al llarg del temps.
El títol que proposo: Infinit començament
Els primers textos filosòfics de la història van sorgir degut la curiositat d'algunes persones al buscar la raons del seu entorn. Un dels primers plantejaments va ser la raó del cosmos, i buscaven el seu origen en un principi o element, el qual es va anomenar arkhé. En aquest text Anaximandre de Milet indaga en el lloc d'on provenim. Llavors es pot considerar que va més enllà del arkhé, ja que no parla d'un element material que dona vida. Anaximandre parla d'una idea en que provenim d'un lloc abans del començament de l'existència del cosmos i després d'aquesta. Com diu textualment "D'allà d'on ve el naixement als ésser, allà on trobem també la seva destrucció", és a dir que hi ha un retorn al lloc que ell acaba anomenant apeirón perquè el considera indefinit i il·limitat. Però trobem que si parlem de retorn vol dir que tornarem a estar al mateix lloc i per tant començarà de nou el procés de sortir de nou al cosmos. I la raó que atribueix Anaximandre a aquest continu retorn són per les injustícies provocades suposadament pels homes.
Comparació
Aquesta idea de principi de la nostre existència es pot comparat amb tale de milet, on no parla un cicle en que tot te un principi i un fi, si no que defensa una eterna existencia on el seu principi, o arkhe, era provinent de l'aigua.

Comparació
Aquesta idea de principi de la nostre existència es pot comparat amb tale de milet, on no parla un cicle en que tot te un principi i un fi, si no que defensa una eterna existencia on el seu principi, o arkhe, era provinent de l'aigua.
0 Comentaris:
Publicar un comentario